Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse.

Köpvillkor


Kontaktuppgifter:
Däcksmart (Däcksmart Fordonsservice Sverige AB) har organisationsnummer 559255-8745.

Mail: info@dacksmart.se
Adress: Hovslagarevägen 19, 192 54, Sollentuna.

Nedan följer köp- och avtalsvillkor som Däcksmart tillämpar:

Personuppgifter


Vi följer Dataskyddsförordningen (GDPR). När du, som är privatperson anger dina uppgifter, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.


Däckskiftessäsongen


Däckskiftessäsongen avser perioden mellan 15 mars till 15 maj och 15 oktober till 15 december.

Däckskiftestjänsten


Tjänsten innebär däckskifte på plats hos kund. Tjänsten är endast tillgänglig i det området där Däcksmart är verksamma. Området framgår enligt kartbild på hemsidan. Gäller endast fastland. Däcksmart förbehåller sig rätten att neka bokningar av tjänster som gjorts på adresser som ligger utanför området. Däcksmart förbehåller sig även rätten att neka kunder där våra däckmontörer bedömer att däckskifte inte är genomförbart.

För båda parters trygghet så tar Däcksmarts däckmontörer foto på bilen innan och efter utfört däckskifte.

Bokning

Bokning av tjänst görs via bokningssystemet enligt tillgängliga tidslotter på hemsidan. Möjliga tidslotter är 9-13, 13-17 och 17-21. Däcksmart förbehåller sig rätten att ändra/korrigera bokningar vid ev. felskrivningar.
Max antal bokningar per adress är begränsat till 4.

Beräknad tid för ankomst

Aktuell dag för bokad tidslott skickar Däcksmart ut ett sms om beräknad tid för ankomst. Om du inte fått något sms innan 09:00. Vänligen kontakta Däcksmart på info@dacksmart.se för att erhålla tiden. Om förseningar skulle förekomma så kontaktar Däcksmart dig med en ny beräknad tid.

Avbokning

Avbokning av tjänst görs genom att skicka ett mail till info@dacksmart.se. Avbokning måste ske minst 24 timmar innan bokad tidsslott för att undvika debitering.

Ändra bokning

Ändring av bokning görs genom att avboka sin tid enligt ovanstående och sedan göra en ny bokning på hemsidan.

Priser

Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Betalning

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

- Kortbetalning med alla vanliga kort som Visa, Mastercard, American express och även Samsung, Apple och Google pay via handburen kortterminal samt kortbetalning på hemsidan.

- Swish kopplat till företagskonto.

- Fakturabetalning via Klarna AB.

Kvitto/Orderbekräftelse

Orderbekräftelsen som skickas till dig via e-post efter att du gjort en bokning gäller som kvitto. Om du även kontrollerat din skräppost och fortfarande inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen ta kontakt med oss på info@dacksmart.se så hjälper vi dig med en ny orderbekräftelse.

Skadehantering

Däcksmart ansvarar för skador på bil och hjul som orsakats av våra däckmontörer i samband med utförande av våra tjänster. Däcksmart förbehåller sig rätten att hänvisa kunden till en utsedd verkstad för reparation. Däcksmart står endast för verkstadskostnaden.

Reklamation

För att göra en reklamation av en vara, skicka ett mail till info@dacksmart.se

Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen.

Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.


Däckhotellstjänsten


Förvaringstid

Däckhotelltjänsten betalas per säsong. En säsong innebär tiden mellan ett byte av vinter till sommardäck och vice versa dock max 8 månader.

Däcksmarts ansvar

Däcksmart säkerställer att kundens hjul är fullt försäkrade och förvaras tryggt och säkert i Däcksmarts lokaler.

Hjulens skick och mönsterdjup kontrolleras under förvaringstiden och kunden meddelas vid anmärkningar. Kunden erbjuds en offert för köp av nya däck vid behov.

Förlängning av däckhotellstjänsten

För att förlänga däckhotellstjänsten måste kunden göra en bokning av däckskifte och däckhotell på hemsidan under perioden för däckskiftessäsongen. Om ingen tillgänglig tid passar så kan kunden kontakta info@dacksmart.se för överenskommelse om en tid för däckskifte.

Upphörande av däckhotelltjänsten

För att upphöra med däckhotellstjänsten så kan kunden göra en bokning med endast däckskifte på hemsidan under perioden för däckskiftessäsongen. Däcken som körts ut till kunden skiftas och däcken lämnas därefter kvar hos kund. Om kunden önskar upphöra med däckhotellstjänsten utanför perioden för däckskiftessäsongen eller upphöra med tjänsten utan att boka ett däckskifte så debiteras kunden en utkörningsavgift på 300 kr. Samma avgift gäller om kunden under förvaringstiden önskar byta ut de däcken som förvaras.

Om ingen förlängning eller upphörande av däckhotell görs efter 8 månader

Däcksmart har rätt att i enlighet med Lag (1985:982) om näringsidkares rätt att sälja saker som inte har hämtats eller på annat sätt göra sig av med hjulen.


Kundens ansvar


Om kunden är på plats

Du som kund är skyldig att vara på plats och kontaktbar vid tiden för beräknad tid för ankomst för att ge möjligheten till våra däckmontörer att utföra tjänsten. Vid ankomst blir du uppringd på det angivna telefonnumret i bokningen. Om kunden inte är kontaktbar så kvarstannar våra däckmontörer på adressen i upp till 10 minuter. Efter det så förbehåller Däcksmart sig rätten att lämna adressen utan åtgärd och utan återbetalning.

Ovanstående gäller inte om kunden försett Däcksmart med tillräcklig information för att utföra däckskiftet utan kundens närvaro.

Om kund inte är på plats

Däcksmart kan utföra tjänsten utan att kunden är på plats. Du som kund ansvarar för att tillgodose Däcksmart med korrekt och tillräcklig information för att utföra däckskifte utan kundens närvaro.

Informationen lämnas i samband med bokning:


Utöver det så ansvarar du som kund att parkera ditt fordon på en plan yta med arbetsutrymme på ca 1 m på sidorna för våra däckmontörer.

Om ovanstående ej är uppfyllt så förbehåller Däcksmart sig rätten att lämna adressen utan åtgärd och utan återbetalning.

Däcken tillgängliga

Kunden ansvarar för att hjulen som ska skiftas är tillgängliga på adressen där bokning skett. Om kunden inte beställt bärhjälp så är kunden skyldig att lägga fram hjulen i närheten av bilen.

Om detta ej har gjorts så förbehåller Däcksmart sig rätten att antingen neka eller utföra tjänsten och sedan debitera kunden för tilläggstjänsten bärhjälp.

Köp av däck


Tjänsten innebär att Däcksmart levererar däcken till kund på bokad tid och monterar däcken på fälgen på plats hos kunden.

Montering och balansering

Montering och balansering kan beställas till lösa däck och fälgar som kund redan har. Detta förutsätter att fälg och däck har korrekt dimension.

Montering och balansering läggs alltid till automatiskt vid köp av däck.

Leveranstid av däck

I normalfallet är leveranstiden mellan 2-10 dagar efter bokning. Avvikelser kan förekomma och om vi mot förmodan inte skulle ha fått in dina däck inför din bokade tid så tar vi kontakt med dig via mail eller telefon där Du som kund ges möjlighet att boka om tiden.

Ångerrätt

Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor. Varan ska återlämnas i oanvänt skick. Du får själv stå för fraktavgiften av din retur. För att göra en retur, skicka ett mail till info@dacksmart.se. Medskickat i din retur måste ditt namn, adress och registreringssnummer finnas med så att vi enkelt kan hitta din beställning.

Ångerrätt vid köp av däck

Observera att om däcken monterats på fälg så anses de vara i använt skick och kan ej returneras.
För att ångra en beställning av däck så måste Däcksmart meddelas på info@dacksmart.se senast 24 timmar innan din bokade tid för att undvika debitering.

Förhinder vid montering

Vid beställning av däck där Däcksmart ej kunnat fullgöra monteringen på grund av fel dimension eller andra felaktigheter som ej beror på Däcksmart tas en utkörnings och returavgift ut på 399:-. Avgiften ska täcka kostnaden för utkörningen och returhanteringen av de beställda däcken.

Övrigt


Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök polisanmäls.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Däcksmart Fordonsservice Sverige AB

Orgnummer: 559255-8745


Köpvillkor
Integritetspolicy

Har du frågor eller funderingar är du alltid välkommen att skicka ett mail till oss på info@dacksmart.se